tisdag 25 november 2014

Busenkel gratäng!

Jag slår ännu ett slag för köttfärsen.
Så grymt toppen att ha hemma, för att snabbt kunna slänga ihop en middag.




Krämig Köttfärsgratäng

1kg blanfärs
1/2 purjolök (slantad)
2 st paprikor
1/2 gul lök (skivad)
1 burk krossade tomater
1pkt smetana
1pkt (200gr) creme cheese
2 -3 msk tacokrydda
200g riven ost
salt och peppar

Blanda smetana och crème cheese och bred ut i ugnssäker form.
Stek köttfärsen.
Fräs paprika och gul lök.
Blanda sedan i krossade tomater samt tacokrydda.
Rör ner köttfärsen, salta och peppra.
Bred ut köttfärsblandningen i ugnsformen.
Toppa med purjolök samt riven ost.
In i ugnen ca 15 min på 220 grader.

Yummie yummie!




Recept lånat här.

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar