söndag 29 mars 2015

Chokladpannacotta!

Helgens gottgott blev chokladpannacotta.
Testade att ha i choklad med smak av hallon.
Det blev mycket gott!



4 port

3 dl grädde 
100 gr mörk choklad minst 70%
1 tsk vaniljpulver
2 gelatinblad.

Lägg gelatinbladen i kallt vatten. Koka upp grädden tillsammans med vaniljpulver. 
Låt sjuda i några minuter.
Bryt ned chokladen i grädden, så den smälter.
Rör sedan ner gelatinbladen.
Häll upp i glas och ställ dem i kylen i minst 2 timmar.
Servera med en klick grädde.

YummieYummie





Hoppas ni har haft en fin helg Vänner!?


Kram Kram


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar