måndag 20 april 2015

H.E.L.G.E.N!

I lördags så svängde jag ihop denna mumsiga Auberginegratängen till mig och mannen.
Valde att varva auberginen med köttfärssås.
Nomnomnom!


Jag är lite frälst i aubergine och skulle kunna äta det varje dag.
Barnen skulle absolut INTE äta gratängen.
De ville ha pyttipanna istället.




Här hemma så fixas det för fullt i trädgården. Ser inte så mycket ut för världen ännu, men snart så.
Maken röjer och sliter.




 


Bland annat har han tagit ner en stor syrénberså, som var alldeles malplacerad och allt för misskött. Jag kommer med nya ideér vareviga dag.
Vår trädgård var ju en aningens vildvuxen när vi flyttade in.
Så ner med allt ris och bort med ogräs och hej för plantering av nya växter i en mer organiserad ordning.






Hoppas att ni har haft en skön helg Vänner!?



Kramillikramar

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar