måndag 25 maj 2015

Gottigt tillbehör!

Hoppas att ni har haft en go helg vänner?!
Här har vi jobbat i trädgården hela helgen. Vädret har ju varit toppen, så det gäller att passa på. 
Måste bara tipsa om ett gott tillbehör som vi åt till grillat i helgen.
Falsk potatissallad!
Man använder tärnad squash/zucchini istället för potatis. 





1 squash
0,5 purjolök
1 dl creme fraiche
0,5 dl majonnäs
0,5 msk dijonsenap
1 msk kapris
salt och peppar

Tärna squashen och finhacka purjolöken. 
Fräs dem i smör tills de har mjuknat.
Låt det svalna.
Blanda ihop crème fraiche, majonnäs, dijonsenap.
Hacka kaprisen och blanda i den i röran.
Blanda ner squash och lökröran.
Smaka av med salt och peppar.




Nomnomnom!



Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar