söndag 19 juli 2015

Cakemania!

Igår var det kalas bigtime här hemma.
Sonen är mycket nöjd med dagen, sällskapet, godsakerna och inte minst presenterna.
Det blir mycket firande i julimånad här hemma. Tre av fyra familjemedlemmar firar sin dag med bara dagars mellanrum. Sen så har vi pappsen och barnens gammelmormor som oxå firar sina dagar i denna månad.
Bra eller dålig tajming!? ;-)
Jag är glad att vår lillfia drog sig därinne magen och kom ut i augustimånad, för hon var nämligen oxå beräknad att ha sin födelsedag i julimånad.


Jag älskar ju godsaker och gärna att baka dem.
Det har blivit en sport för mig att till varje kalas presentera minst två nya mumsigheter.



Gottigheterna det bjöds på igår var ballerina glasstårta, nutellasemifreddo, s´mores paj och jordgubbskladdkaka.
Det här kan bara sammanfattas med ett mumsmumsmums!




 En favorit som numera alltid finns med på vårt gottebord är 




Har ni inte ätit den ännu, så är det banne mig dags!!!
djävulskmumsig att det står härliga till.



Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar