söndag 6 september 2015

1 år i vårt Casa!

Den 1 september var det ett år sedan vi fick nycklarna till vårt älskade casa.
Ni som har följt mig en längre tid, vet ju att jag och maken har tittat på hus mer eller mindre seriöst i ca 8-9 år.
Men det har aldrig klickat till ordentligt förrän i fjol.
Nu är vi här!


Ett år har passerat och mycket har hänt.
Mycket av det vi har gjort har mest varit kosmetiskt och några få nödvändigheter.
Huset var ett orört original med allsides färger och mönster.
En del tycker att det är en hädelse att vi har tagit bort originaltapeter på sina ställen.
Men faktum var att de hade släppt så pass mycket från väggen att det inte var mödan värt att få dem sin plats igen. 
Men de möbler som lämnats kvar i vår ägo har vi tagit rätt på och matchat in med vår stil. 
Kul att lyfta in tidsepoken från när huset byggdes in i nutid.

Här kommer en bildkavalkad från lite av det vi gjort inomhus.
Sedan har vi (läs maken) gjort ett mastodont jobb ute i trädgården.
Bilder på det vid ett annat tillfälle.

Köket

Före



Efter





Före



Efter








Vårt sovrum

Före



Efter




Hallen

Före




Efter



Innan vi flyttade in i oktobermånad i fjol, så gjorde vi iordning kök och alla sovrummen.
Så skönt att kunna göra iordning barnens rum direkt när man flyttat in, så att de har sina saker på rätt plats direkt. Underlättar ju en del i flyttstöket och renoveringsdammet.
Samt att ha ett fungerande kök direkt. Det är ju också något som varit guld värt.
Sedan har vi tagit det mesta löpande, allt eftersom vi har bott in oss och alla ideér har fått snurra en tusen varv typ.

Sneakpeak på sonens rum ser ni här.




Hoppas ni har haft en skön första septemberhelg Vänner!?
Här kom höstkylan med besked under helgen.
Burr!!!


Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar