lördag 9 januari 2016

Hej Helg!

Igår startade vi med en rivstart här hemma. 
Då det var dags för alla fyra i la familia att ta tag i vardagen igen.
Det var lite motigt att gå upp till första skoldagen efter jullovet för kidsen. Även maken muttrade lite om vilket påfund det var att de skulle börja på en fredag.
Grannkommunens barn börjar skolan först på måndag.


Fredagen roddes i hamn och barnen var glada att träffat alla kompisar igen.
 Samt att de var glada över att det var fredag och helg med allt var det nu innebär med dess mysigheter.
Förutom film och lite gottigheter, så blev det pizza till middag.
Har alltid gillat hembakad pizza mer än köpepizza.





1 normaltstort blomkålshuvud
2 ägg
1dl riven feta ost
2 tsk oregano
salt och peppar

Mixa blomkålen i en matberedare.
Lägga över blomkålen i en skål och blanda ner ägg, ost och kryddor.
Platta ut smeten på en plåt täckt med bakplåtspapper.
Förgrädda pizzan i 225 garder i ca 10 minuter. Pizzabottnen ska vara gyllengul.
Lägg på valfri topping.
Vi hade Muttis färdiga pizzasås, lufttorkad skinka, oliver, riven mozzarella, skivad rödlök och halverade cocktailtomater.










Den satt som ett smäck vill jag lova och det blev även mat över, så dagens lunch är redan fixad.
Love it!


Vad är er bästaste fredagsmat Vänner?
Kör ni på en återkommande stadigvarande hemlagad favorit eller blir det stundens ingivelse?


Kram Kram


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar