onsdag 13 januari 2016

Middagen är klar!


Hur är det med er vänner?
Gör ni en matlista som ni inhandlar ingredienser till och sedan följer strikt eller svänger ni snabbt in på ica efter jobbet och handlar det som kommer i er väg. Allt för att kunna mätta små (och stora) magar snabbt?

Här hemma gör vi (läs mig) en matlista över vad som ska äta under veckan.
Dock delar jag upp mina inköp, då veckan sällan blir som planerad, då det plötsligt blir en ändring av aktivitet eller möten.
Men till 99%, så äter vi det som är planerat.
Men på fredagarna brukar vi tillsammans ta oss till mataffären och där känna oss för vad för mumsigt vi vill ha till middag.
Middagarna under veckan ska (som ni redan vid det här laget vet att jag gillar) vara snabba och lätta att tillaga.
Att de är lätta, underlättar till att barnen vill och kan vara med att laga maten.


Något som alltid går hem hos stora och små är kycklingwok.

4 port

4 kycklingfiléer
1 blomkålshuvud
1 zucchini 
2 morötter
1/2 rödlök
1/2 purjolök
lite vatten
salt peppar
valfri kryddning 
(denna gång använde jag curry)

Strimla kycklingfiléerna och bryn dem i en stekpanna.
Salta, peppra och häll på valfri kryddning samt lite vatten.
Hacka och skiva grönsakerna.
(Jag brukar förvälla min broccoli några minuter innan den ska ner i pannan)
Woka hastigt alla grönsakerna i lite olja.
Salta och peppra.
Blanda ner kycklingen i grönsakerna.

Voila middagen är klar!








Nu kör vi lillelördag Vänner!
Ha en finfin dag!


Kram Kram


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar