fredag 12 februari 2016

Hello Weekend!


Då var den äntligen här den efterlängtade helgen.
Me happy!




Då har ännu en vecka passerat i rekordfart.
Maken kom hem igår kväll efter det att tåget var flera timmar försenad.
Morr till SJ.
Igår kom kylan med lite snö till småstaden.
Underbart!
Härligt med kylan då det nästa vecka är sportlov för kidsen.
Hellre kyla än det blöta och mörka som har varit nu i ett par veckor.
Kidsens ytterkläder är konstant blöta när de kommer hem.
De klagare inte, bara jag som muttrar lite.


Ett litet tips på gottighet till kvällens mys.
Nutellaglass




4 port
1 burk Nutella (jag använde Nougatcreme från Clean eating)
5 dl grädde

Vispa grädden lagom hårt. 
Blanda i nutellan/nougatcremen och blanda runt.
Häll upp i en stor form eller i småformar och in i frysen i ett par timmar.
Ta fram en liten stund innan servering och ringla lite (eller ganska mycket) nutella eller nougatcreme över.
Voila!




Yummie Yummie!



Ha en en härlig fredag Vänner!


Kram Kram


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar