torsdag 7 april 2016

Favoritpaj!

Då var det redan torsdag mina vänner.
Whoop whoop!


Igår svängde jag ihop en av familjens favoritpajer till middag.
Kidsen älskar den och det går snabbt att tillaga den.
Det gillar jag!

Pajskal

2 dl sojamjöl eller bovetemjöl
1 dl havrekli eller 1⁄2 dl psylliumhusk 100 g smör 


Fyllning:

1 grillad kyckling 1 liten rödlök

3 ägg
2 dl grädde


1 dl mjölk

1⁄2 tsk salt
1 krm svartpeppar 1⁄2 msk curry
2 dl riven ost
2 -3 msk pinjenötter 

Sätt ugnen på 175 grader. Mät upp mjölet och lägg i smöret. Arbeta snabbt ihop degen och kläm ut den i en pajform. 
Pricka skalet med en gaffel och ställ in i frysen i 20 minuter. 
Förgrädda pajskalet i 10 minuter.

Bena ur kycklingen och lägg i pajskalet. 
Finhacka lök och lägg över kycklingen. 
Vispa ägg, grädde, mjölk, ost, salt, peppar och curry i en skål och häll i pajskalet. 
Strö över pinjenötter och grädda i mitten av ugnen i ca: 20 - 25 minuter. 
Servera med grönsallad 







Är ni i full gång med helgplanerna eller tar ni det bara slow Vänner?


Kramillikramar

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar