tisdag 26 april 2016

Välkomnat något efterlängtat!

Låt mig få presentera våra två nya familjemedlemmar.
Dessa fluffiga herrar gjorde entré i helgen.




Barnen har längtat i flera år och för ett bra tag sedan, så satte vi bollen klartattungarnaskafåetthusdjur i rullning.
Så säg hej till Åskar och Snö.
De har bara bott här i ett par dagar, men på något sätt så känns det som de alltid har funnits här.
Så otroligt gulliga, nyfikna och keliga.
De har charmat oss alla totalt.



Måste bara ge er receptet på denna chokladupplevelse.
En mycket kladdig sådan. 
Gottgottgott!



250 gram mörk kvalitets choklad
1 dl grädde
250 gram rumsvarmt smör
2 dl socker (jag använde sötströ)
4 ägg
2 nypor salt
Till dekorering : lättvispad grädde

Gör så här :Ställ ugnen på 175 grader,
bryt chokladen i bitar och lägg i en bunke, ställ den i en kastrull med vatten med medelhögvärme så att vattnet får chokladen och grädden  att smälta samman under omrörning.
Vänd ner smör och socker under omrörning och rör om tills allt har blandats väl ta bort från värmen och rör ner äggen & saltet tills allt har blandats. Häll smeten i smord form / eller med bakplåtspappe och grädda i nedre delen av ugn i 40-45 minuter.
Låt kakan svalna i kylsåpet innan servering, med fördel över natten.


Ha en finfin dag Vänner!

Kramillikramisar

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar