torsdag 26 maj 2016

Något nytt!


Vi har tagit klivet in i någon nytt.
Vi har blivit med elbil.
Ja, ni hörde rätt, en ren elbil. Ingen hybrid.


Varför?
Det är en fråga som de flesta ställer till oss.
Nu har vi bara haft bilen i en vecka, men processen hit har pågått ett tag.
För det första, så är det ett intresse som har lett oss hit. Det andra är miljön. Både jag och maken har pendlat i hela vårt yrkesverksamma liv. Så man har varken varit förblindad av vad det påverkar både miljö och plånbok.
Så nu när utvecklingen av elbilar har kommit så långt, så kände vi oss trygga att ta detta steg.

Vi är sååå nöjda!
Den är så tyst, komfortabel, pigg, billig, fräsigt utseende och miljövänlig.
Så sommarens semester är spikad till att bila genom vårt avlånga land.
Det finns gott om laddstationer, så att vi ska bli stillastående någonstans kommer inte att ske.
Det blir till att ta en fika, glass eller kisspaus under tiden som bilen laddas.


Dags att ta tag i ännu en arbetsdag.
Hoppas att allt är gott med er Vänner!?


Whoopwhoop!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar