torsdag 4 augusti 2016

Bildkavalkad Julimånad!

Här kommer en bildkavalkad för julimånad.
Det har varit en fullspäckad månad.
Faktiskt den mest intensiva månaden på hela året i den här familjen.
Det är både min, makens, min pappa, sonens och min mormors födelsedag som firas under denna månad. Maken och jag har även vår bröllopsdag inklämd i det hela. 
Hur tänkte vi där egentligen! ;-)
Först ut var det firande av sonen med pompa och ståt på hans 12-årsdag.












Skålat in att vår gemensamma semester har börjat.
Maken och barnen har lite längre ledighet i år än mig.
Så blir det när man huxflux börjar nytt jobb under våren.




Sparkade igång semestern med ett besök på Gekås Ullared.
Första gången för maken och barnen och tredje gången för mig.
Första besöket var jag 12 år, andra gången var för 8 år sedan.
Men nu dröjer det inte lika länge till nästa gång.
Sonen som är legofantast vart helt lyrisk över utbudet och priserna.
Så nu kalkyleras och sparas det ännu mer.
För han vill dit typ snarast och fylla på legosamlingen.






Lite dagstripper till bland annat vårt närområde och västkusten har vi hunnit med under vår första vecka tillsammans.
Först ut var ett stop vid makens barndomstrakter och hans favorit fiskeställe.
Såå mysigt och vackert.
Förstår att han kunde stå här och fiska i timtal.
Svalkade oss med såå god hemgjord glass hos Mäjens Glass & Maräng, som drivs av makens kusins sambo och hennes familj.
Glassen och marängerna är tillverkade av gårdens ägg med smaker av naturen, enligt familjens unika recept.
Så har ni vägarna förbi så stanna för guds skull. Ni lär inte bli besvikna.


























Är man i Lysekil så är väl ett besök på Havets Hus på sin plats.
Barnen tyckte det var spännande, men jag och maken var inte lika imponerade.
Men mysigt var det.








Västkusten = bästkusten.
Någon gång i framtiden så kommer jag att bosätta mig här.
Så vackert!
Varje årstid har sin charm, men sommartiden toppar.
Vackra Skaftö och Grundsund satte sig hårt i hjärtat denna sommar.
En dag som vi gärna plockar fram i vinter och drömmer oss tillbaka till sol, saltstänk och varma klippor.






Häromdagen så var det vår bröllopsdag.
10 år som gifta.
Klart att en dag som denna kräver bubbel.
Kan inte fatta att det är så länge sedan som vi stod där och sa ja till varandra.
Men med tanke på att vår lilleman nu är 12 år och endast två år när tillfället begav sig, så inser man att tiden går rysligt fort.
Det har hänt mycket under dessa år. 
Både roligheter och tråkigheter, men tillsammans har vi det fasligt roligt du och jag.
Inte en dag utan att vi skrattar tillsammans.
"Störst av allt är kärleken"




Hoppas att ni har/haft en fin semester och sommar Vänner!
Här fortsätter vi att njuta av ledigheten ett par veckor till.


Kramillikramisar

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar