fredag 13 januari 2017

Fredagen den trettonde!

Är detta en otursdag eller inte?
Här skrockar vi, men om ska sanningen fram, 
så har fredagen den 13:e mer varit en turdag än tvärtom.




Förkylningen som som har haft oss i ett järngrepp de senaste veckorna, är äntligen borta.
Har mer eller mindre levt på the, citron- och ingefärsshot, samt att vi frossat i oss en massa frukt.
Hur vackert är det inte med ett stort fat fyllt med frukt!?




Idag städas julen ut.
Så tomt det kommer bli nu när alla mysiga stjärnor och ljusstakar försvinner. 
För att inte tala om granen.
Gör nästan ont att kasta ut den. Trot eller ej, men den är ännu lika praktfull och grön. 
Barrar gör den inte heller.


Så idag blir det till att inhandla favvoblomman - tulpanen.
En praktfull bukett ska få pryda matbordet.
Lite nya lampor får det oxå bli, så att det inte blir så fasligt mörkt, nu när advents- och julbelysningen  har packats ned.



Finfin fredag till er vänner!


Kramillikramisar

❤️

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar