onsdag 8 januari 2014

4 sorters peppar och Varför!

Tja, varför inte!?




Det är ju så långt till skohyllan menar jag!
Det är ju synd att ställa/hänga skorna och kläderna på sin plats. 
Hon är så slarvig vår lillfia. 
Jag kan bli riktigt tokig på henne.
Brukar tala om för mina barn att jag inte "jobbar" här samt att detta inte är ett "allinclusivehotell".
Varför!? Brukar jag får som svar från dottern och sonen påpekar tydligt att det är en mammas uppgift.
Hmmmm!!! Tror ni jag funderade både en och tio gånger på om veckopengen skulle dras in den veckan!!?


Är det någon som känner igen sig i detta???



Här vart det köttgryta till middag idag.







4 sorters pepparsgryta

1 kg grytbitar av nötkött
3 dl grädde
1-1,5 paket Cantadou 4 sorters peppar.

Bryn köttet. Blanda i grädde och färskosten. Låt det sjuda i en 10 min.
Klart!

Vi serverade klyftpotatis, kokta broccoli och blomkålsbuketter till.



Här är barnen nattade och jag ska sätta mig och tentaplugga ett par timmar.
 Längtar grymt efter fredageftermiddag just nu, då jag kan bocka av ytterligare en kurs. 



Kram Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar