torsdag 2 januari 2014

Nyårslöften!?





Gav ni några nyårslöften?
Jag brukar inte göra det. Men förra nyår så gjorde jag det och det var att satsa mer på mig själv.
Jag kände att jag mer var alla andra till lags än mig själv. Jag prioriterade barnen, jobbet, maken, vänner, hemmet och sist mig själv om tid fanns vill säga. I precis den här ordningen!
Sagt och gjort, så rannsakade jag mig och mitt liv. Vad tar energi och vad ger mig energi.
Det var inte lätta beslut men när jag ser tillbaka på året 2013, så är jag så jekla nöjd!
Lite motgångar dök det upp som tog mer än vad jag var beredd på, men det löste sig det också.


Jag startade Silverpärlan.
Ett av de bästa besluten! Så kul att få lära känna Er! Det är ett stort och pirrande steg att kasta sig ut och blotta sig för en massa människor man inte känner. Jag hoppas att vi får följas åt även under detta år och att fler kikar in! Ni får gärna lämna ett litet avtryck, det är bara roligt!
Jag tog tjänstledigt från mitt arbete för att sätta mig i skolbänken igen på högskolan.
Jag tog mer tid för mig själv och sådant som jag gillar.
Jag och maken prioriterade mer egen tid tillsammans. Då var det förbjudet att prata om alla måsten och allt annat som ska funka i vardagen. 
Vi flyttade till vår stora härliga lya. Inte många meter bort, men oj vilken skillnad det blev. Mysigare planlösning, fler rum (att städa) och mycket goare och mysigare grannar!


Har jag gett några löften i år? Inte direkt, utan jag kommer att fortsätta på den väg som jag svängde in på under 2013, för fasiken vilken härlig väg det här är.
Allt är inte en dans, det var tungt att komma in i studietänket, en del har svårt att ta att man säger NEJ, men de som är ens vänner, hänger på och stöttar och ger så mycket energi, så att det räcker och blir över.



Har Ni gett några nyårslöften??



Kramar på Er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar