lördag 15 mars 2014

Ybergod och köpa sig sovtid

Här har (vi) dotter vart uppe med tuppen.
Tur att man har Netflix, så att man kunde köpa sig lite mer sovtid.
Japp! Sådana föräldrar är vi! ;)
Våra kids brukar ju inte vakna så tidigt, så man är lite bortskämd.
(Bör tillägga att det kan vara en förkylning på gång hos henne och därav denna tidiga morgon.)

Här är första koppen kaffe intagen och jag har vaknat till liv.
Den här helgen är ett blankt papper, känns skönt. 
Fast jag vet precis hur jag ska färgsätta den. Sysslor (måsten) finns det ju gott om! ;)


Måste bara tipsa om denna ybergoda rätt, Auberginegratäng med salsa.
Recept hittar ni här.
Har ni inte prövat den än så gör det pronto!













Vi mumsade på denna igår.
GottGott!

Man kan äta den som den är (vilket vi gjorde) eller servera den som ett tillbehör till kött, kyckling eller fisk. Eller avför inte ha i köttfärs, vilket jag kommer att ha nästa gång.
Toppa gärna med ett glas mustigt rödvin.



Tjingeling


Recept ursprungligen från lifezone.se

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar