måndag 26 maj 2014

Man tager vad man haver!

Igår kväll svängde vi ihop en sallad av det som fanns i kylen.
Tusan så god den blev!







Mantagervadmanhaver Salladen
2 pers

1pkt tärnad bacon
1 rulle getost
1 påse salladsmix
1 pkt minimozzarella
körsbärstomater
1 avokado
melon
1/2 purjolök
olivolja
hallon balsamico
salt, peppar, salladskrydda

Knaperstek baconet. Låt det rinna av på en bit hushållspapper.
Lägg upp önskad mängd sallad på tallrikarna.
Skiva getosten, purjolöken och fördela över salladen.
Halvera tomaterna och tärna melonen, avokadon och lägg dem på salladen.
På med mozzarellabollarna och strö baconet över.
Toppa med olivolja, balsamico samt kryddor.

MumsMums!



GoKväll på Er!

Kramar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar