fredag 31 juli 2015

För att det var min dag!

Igår hade jag äran att bli ett år äldre.
Man närmar sig 40 strecket sakta men säkert.
Har jag hamnat i en livskris mån tro?
Absolut inte! Det är bara det att siffran inte stämmer överens med hur jag känner mig.
Tror jag stannade rent mentalt någonstans vid 27-28 år.
Kanske var det då, jag fann mig själv och den där rofylldheten rent mentalt, som sedan har följt mig genom åren.
Nåväl ännu en ny siffra på pappret, men lika barnslig i sinnet ändå.




Maken och jag är jämngamla och han har sin födelsedag två dagar innan mig.
Som jag tidigare har nämt, så är det en fasligt massa firande under julimånad i den här familjen.
Då varken jag eller maken är så vidare förtjusta i att fylla år ( i alla fall inte på äldre dar), så bestämde vi oss för att vi firar kärleken istället. 
Därav att vi har vår bröllopsdag precis inpå våra födelsedagar.
För oss känns det roligare att fira att kärleken vuxit sig starkare under ytterligare ett år.


Men firade har vi blivit av nära och kära.
Igår kom mamsen, pappsen, mormor och morbror med sin fru förbi.
Då mumsade vi på lite gottigheter, pratade om roligheter och tokigheter.



Fredag och en av mina absoluta bästa dagar oavsett semester eller ej.
För här har vi ännu semester ett tag till, men jag får villigt erkänna att semesterfeelingen ännu inte har infunnit sig.
Jag måste inte ha 30+ och en massa sol för att kunna njuta av min ledighet.
Men liiite mer sol än vad som har visat sig denna sommar i vårt avlånga land, vill jag ha.
Skönt med ledighet ändå.
Men när till och med kidsen har tröttnat på regnet och att plaska i vattenpölar, så vet man att nu får det vara nog med blötdagar.
Nåväl! 
Nog med gnäll och HEJ helg!



Är ni lika less på vårt sommarväder som den här familjen Vänner?!


Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar