fredag 8 april 2016

Nomnom!

Idag är det jag som bjuder på fredagsfika på jobbet.
Denna stund av gofika tillsammans är höjdpunkten på veckan, om ni frågar mina kollegor.
Då sitter vi lite längre och mumsar gottigheter och samtalar om helgplaner samt allt mellan himmel och jord.
Ger en skön helgfeeling!



Givetvis så bjuds det på dessa godingar som är en favorit här hemma.
Kidsen är fullkomligt galna i dem.


Till cirka 20 kakor:
200 gram rumsvarmt smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Fyllning: 22 Dumlekolor ( jag valde dem med crunch )
22 Noblesschoklad
ev. knäckströssel
Gör så här:
Ställ ugnen på 175 grader. Rör ihop smör och socker och blanda de torra ingredienserna och rör ner. Arbeta ihop till en smidig deg. Forma till ungefär 22 bollar och har du ett muffinsjärn kan du använda det, annars är lite stadigare bakformar att föredra.
Lägg ner ”bollarna” i muffinsformarna och tryck ner en Dumle i varje boll, ställ in i mitten och grädda i cirka 10- 15 minuter.
Ta ut dem och lägg över en nobless på varje kaka, vill du göra det ännu festligare kan du strössla över lite knäckströssel.
Kalaskakan som går hem hos stora som små.




Så varför inte svänga ihop en sats och mumsa på till kvällen!?
Säger bara nomnom.



Happy Friday Vänner!


Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar