fredag 20 mars 2015

Fredag igen och mumsig sallad!


Fredag igen vänner!
Den här veckan har verkligen bara susat förbi.
Tänkte tipsa om en supergod pizzasallad som jag gjorde häromdagen.
Den här är en favorit här hemma
Ett stort plus att den står sig ett par dagar i kylskåpet.







Pizzasallad

1/2 finstrimlat vitkålshuvud (jag använder en osthyvel)
1 dl rapsolja
1 msk vitvinsvinäger
1 tsk ättika
salt, peppar och lite socker/sötströ efter tycke och smak

Lägg strimlad vitkål i ett durkslag och häll över kokande vatten.
Låt rinna av och lägg över vitkålen i en bunke.
Blanda ihop dressingen och häll den över kålen och blanda runt.
Låt salladen gotta till sig i kylen ett dygn för riktigt god smak.




Ha en riktigt fin fredag Sköningar!



Kramillikramar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar