onsdag 16 december 2015

Både hua och wihoo!

Då har vi lillelördag och halva jobbveckan är snart passerad.
Om exakt en vecka, så är det danföredopparedan.
Både hua och wihoo på den!
Vill inte att denna månad snart ska vara slut, men samtidigt så längtar jag till julafton.
Älskar julen!


Det är sällan jag äter "vanligt" bröd.
Men när jag väl gör det, så är detta en favorit som man kan variera i oändlighet .
Snabbt går det att göra det också.

Microbröd

1 bröd

30 g smör
1 ägg
1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl bofiber
1 nypa salt
ostskivor

Smält smöret och blanda i de övriga ingredienserna.
Lägg en bit bakplåtspapper på en tallrik och bred ut smeten.
Lägg på några ostskivor.
In i micron på full effekt i ca 1 1/2 - 2 minuter.
Brödet ska ha samma konsistens rakt igenom.

På helgen brukar jag ibland lyxa till det med att toppa smörgåsen med en klick av favoritmarmeladen.











Ha en riktigt härlig lillelördag Vänner!


Kram Kram


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar