söndag 3 februari 2013

Freestyle




Middagen idag slutade med en improvisation.
Tanken var att det skulle tillagas Biffstroganoff, men när köttet luktade sååå jefla illa att jag höll på att spy, så fick man ta till geniknölarna!
 
Det fick bli en ny variant på korvstroganoff!
 
Valfri korv med hög kötthalt (här var det grillkorv som fanns i kylen)
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
20 champinjoner
1 msk kalvfond
2 msk tomatpuré
2 dl grädde
salt, peppar
 
Finhacka lök och vitlök. Fräs dem ett par minuter i en panna.
Dela champinjonerna och låt dem fräsa med i ca 1 min.
Lägg åt sidan.
Slanta korvarna och fräs dem ett par minuter. Häll i lök, vitlök och champinjonerna.
Häll i fond, tomatpuré och grädde.
Låt puttra i ett par minuter.
Smaka av med salt och peppar
 
Jag serverade detta med smörstekta grönsaker.
(färsk broccoli, zucchini, röd paprika)
 
Detta blev riktigt yummie!!!
 
 
 
 
Fick ett infall att fräscha upp håret.
 
 
Brukar tona det i nyansen kastanj, men kände att ett litet inslag av rött borde vara snyggt!!
hmmmm.....
Jag är mörk koppar i grunden och slog häromdagen till på en färg "mörk kopparröd".
Snyggt??? Vet inte ännu! Till mitt sjukblekafejs så ser det inte alls ut som jag hade föreställt mig, men maken säger att det är snyggt!
Får ta på mig fejset ordentligt och styla frillen, så borde det inte vara så pjåkigt!!! :P
 
 
 
Här blir det fruktsallad ikväll! Gottgott!!
Dock är inte smaksinnet på topp just nu men lite ska jag allt känna!
Vill ju att influensan ska vara borta inom en snar framtid.
Kidsen är nästan på benen! Nice!!!
 
 
 
 
 
Ha en härlig kväll!!
 
Kramar 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar