lördag 12 december 2015

Då var den igång...!

...den efterlängtade helgen.
Nu i adventstider är det ju om än mysigare med helg.
Man tänder en massa ljus, värmer på glöggen och plockar fram diverse godsaker och vips, så är helgen igångsparkad.

Sitter här och reflekterar över den gångna veckan som har varit fullspäckad.
Har bland annat avverkat roligheter som två luciafirande på barnens skola, en julavslutning med systerdotters teatergrupp. 
En riktigt mysig vecka och så roligt att se de små göra dessa fina framträdanden.
(Känner att jag kommer att sakna den här tiden när barnen blivit stora.)







Har ni idétorka på vad ni ska mumsa på ikväll, så vill jag passa på att tipsa er om en rätt som är stadigt återkommande hos oss.

Mozzarella med tomater



Toppa med olivolja, balsamvinäger, basilika (torkad, färsk eller fryst), salt och peppar.
Mer lättillagat och godare kan det inte bli!



Nomnomnom!



Är ni klara med julklappsbestyren Vänner?
Här är det lite kvar att beta av på önskelistan.


Kramillikramisar

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar