fredag 8 januari 2016

Fredag igen!

Då var det fredag och helgen med några dagars ledighet stundar.
Lovely!




Man har blivit bortskämd med alla dessa röda dagar som har tagit över de sista veckorna.
Men det är allt bra att vi har vardagen som gör att vi kan uppskatta dessa tillfällen till max.


Här kommer ett tips på en mumsighet till helgens frukost.

Mandelpannkakor
3-4 stycken 
(jag brukar dubbla receptet)

1dl mandelmjöl
1 dl vispgrädde
2 ägg
1 tsk bakpulver
1/2 msk fiberhusk
lite salt

Mixa ihop ingredienserna med en stavmixer.
Stek på medelvärme med rikligt med smör.
Dessa pannkakor behöver lite längre tid i stekpannan än vad andra pannkakor gör.
Servera med en klick grädde och lite färska hallon och blåbär.









Njuter ni också av att ha långfrukost på helgen Vänner!?
Finfin fredag på Er!


Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar