måndag 11 januari 2016

Måndag igen!

 Då kickar vi igång den första ordentliga vardagsveckan efter alla storhelger och röda dagar.
Vi har ännu inte kastat ut julen.
 Men det är ju tjugondag knut inom ett par dagar, men fram tills dess, så njuter vi av skenet från granen och adventsljusstakarna.




Har fyllt kylen med äggmuffins.
Perfekt att ta med till jobbet som lunch eller att ta fram som mellis efter skolan.



12 stycken

10 ägg
2dl riven västerbottenost
1 dl grädde
1 pkt strimlad skinka
peppar

Vispa ihop ägg, grädde, ost, skinka och peppar.
Häll i muffinsformar.
Grädda i ca 20-25 minuter på 200 grader. 
  Servera som de är eller med en god sallad.





Hoppas ni får en fin måndag Vänner!


Kramillikramisar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar