tisdag 29 oktober 2013

Om mig!

Saker ni inte visste om mig:


1. Älskar när det är "cleant och avskalat" svart, vitt och grått. Har fått lägga band på mig när det gäller barnens rum och låta dem få ha en stor inverkan på hur de vill ha det i sina rum. Det går inte hand i hand med mitt tycke och smak, men det är deras rum och de ska trivas i dem och få utlopp för sin kreativitet.


2. Har varit sjukligt pedant (så ärlig är jag). Tur att jag fick barn. Detta har gjort att jag har taggat ner massor på detta område, inte lätt, men nödvändigt och väldigt befriande kan jag tillägga. Men det finns vissa områden jag aldrig kommer att släppa. Till exempel detta; 




Alla öglor på kopparna måste vara åt vänster.



3. Jag har en "fulgarderob". När vi får oplanerat/planerat besök och de saker jag inte har hunnit få ordning på eller hunnit städat undan lägger jag i fulgarderoben/fulskåpet. Mycket irriterande tycker maken och även en "falsk marknadsföring" över vårt hem enligt honom. Mycket praktiskt, "syns inte, finns inte" enligt mig. Sen kan det tilläggas att jag glömmer att ta fram dessa högar eller saker och mannen letar ibland ihjäl sig efter saker och ting.  


4. Jag älskar ljusstakar/ljuslyktor i alla dess former. Få lägga band på mig själv när jag är ute och handlar. Jag har egentligen inte plats för fler. Jag flyttar om ofta så att jag i alla fall under vinter halvåret hinner använda merparten av de jag redan har. Maken går i taket när jag kommer hem med en ny lykta eller ljusstake. Jag brukar då tala om för honom att även "solen har sina fläckar". :-))


5. Jag hatar fötter. Inte bara alla andras utan även mina. Så är det bara. Men mina fötter är inte utan omtanke som man skulle kunna tro, utan de pysslas om med ett par fotbad i veckan med diverse smörjor så de är lena som babyfötter och diverse olika lack på naglarna. Fotbad är som balsam för själen!


6. När jag födde vår dotter, så höll jag själv på att dö. Det var en sjukt lång och komplicerad förlossning, trots all dagens fina och moderna utrustning och välutbildade personal. Det blev mycket komplikationer för mig och en del dras jag med än idag. 
Efter en sån upplevelse blir man väldigt ödmjuk inför livet. 



Kramillikram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar