fredag 18 april 2014

Tur till klosterkyrkan!

Idag har vi varit ute och luftat oss.
Först uträttade vi några måsteärenden och sedan så mötte vi upp mamsen och pappsen på en av de vackraste ställena jag vet, för årets första utomhusfika.
Efter fikat så promenerade vi runt kyrkan och ruinerna av klostermurarna
Som min pappa har varit med och grävt fram samt hjälpt till att mura upp.
Vi kollade även till familjegravarna och berättade för barnen vilka släktingar som är begravda på denna vackra kyrkogård.











Både jag och min lillasyster är döpta i denna kyrka på första advent.
Mycket stämningsfullt!




 Vyn över vidderna är outstanding!




Vid denna båge är våra bröllopsfoton tagna.








Fiket har en massa gottigheter.
Nomnomnom!


Denna mur är mycket populär bland barnen att traska runt på.


Så har ni vägarna förbi Varnhem, så ska ni definitivt stanna till vid kyrkan och ta en fika på Klosterkafét samt ta en tur runt kyrkan.


Nu är det dags för Welcome to Sweden. Så jeklans bra!
TGIF Vänner!!!


Kramillikramar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar