torsdag 14 augusti 2014

Tack Ernst!

Balkongen svämmar över av gurkor och tomater.
Men vi klagar inte, vi jublar!
Då vi inte hinner äta allt själva, så ger vi bort en del till nära och kära samt att vi gör olika inläggningar.
 
 
Här hemma har vi fått dille på att göra snabbpressad gurka.
Gottgottgott!
Tack Ernst för inspirerande recept om vad man kan göra med dessa grönsaker.
Jag bytte dock ut det vanliga strösockret mot sötströ och smakmässigt gör det ingen skillnad.
 



 
 
Just nu har vi alltid en bunke i kylskåpet.
Det bästa av allt är att barnen också gillar det.
Tummen upp på det!
 
 
Nu puttrar det tomater på spisen.
Måste ju bara testa tomatmarmeladen som han tillagade häromveckan.
 
 
Här är semesterlunken över, men vi misströstar inte.
För sommaren är ju inte över än!
 
 
Kramar på Er


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar