måndag 27 oktober 2014

Startat igång julförberedelserna!

Varje år i slutet av oktobermånad, så far vi på julmarknad.
Det är då som julplanerandet sätter fart hos en julfantast som mig.
Närmare bestämt den som hålls på Hällekis Säteri uppe på Kinnekulle.
En mysig tradition som vi har tillsammans med min mormor.






Jag är ju inte så mycket för tomtar rött och guld när det gäller julpiff. Men det finns så mycket annat fint också på denna marknad. Som dessa gosedjur på bilden ovan eller keramikfåglarna som ska placera ut i trädgården.
Men det är ändå mysigt att strosa runt bland juldofter som glögg, gran och pepparkaka. 
Se barnens ögon tindra och klämma och känna på alla fina hantverk.


Gillar konceptet hur de har inrett stallarna för marknaden. 
Så fint!


Lillfian och hennes gammelmormor tog en liten tur med häst och vagn runtom säteriet.
Lyckan var total för dottern!




Naturen kring säteriet är så vacker. Lite magisk! Så bara att strosa runt här är en upplevelse i sig.
Har ni vägarna förbi, så stanna gärna till en stund. Det är det lika vackert alla årstider och i växthuset så har de mumsig mat och fika året om.
En liten pärla nära småstaden med andra ord!











Dessa ljusklot! I love big time!
Skulle göra sig så fint i vår trädgård.
Blir till att bege sig på jakt efter dessa. :)




Hoppas ni har haft en lika mysig helg som vi!?


Kramar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar