onsdag 24 juni 2015

Grönt är skönt!

Ärtor och jag är inga bff direkt, men den här soppan är bara för god!
Grön ärtsoppa med avokado.



4 port

0,5 purjolök
2 avokado
1 vitlöksklyfta
2 tsk olivolja
2 tsk kycklingfond
12 dl vatten
1 citron
ca 700 g frysta gröna ärtor
salt och peppar

Strimla purjolöken och finhacka vitlöken.
Hetta upp en kastrull med olja och bryn lök och vitlök några sekunder.
Tillsätt frysta ärtor, kycklingfond och hälften av vattnet.
Låt koka i ca 10 minuter och tillsätt sedan skivad avokado.
Mixa soppan slät med en stavmixer.
Pressa ner citron och späd med mer vatten till den konsistens du vill ha.
Smaka av med salt och peppar




Yummie yummie!!


Krammillikramisar


Recept från Ulrika Davidsson
Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar