onsdag 28 maj 2014

Kesoburgare och ostplättar!

Härom kvällen slog jag på stort och gjorde både ost- och kesoplättar.
Gott och smidigt!







Ostplättar

 3 ägg
1 msk fiberhusk

1,5 tsk bakpulver

3,5 dl riven ost (ex Västerbottensost)


Vispa äggen fluffiga.
 Blanda fiberhusk och bakpulver i en liten skål och vispa ner i äggen. 

Tillsätt sist den rivna osten och rör ner. 

Låt svälla 5 minuter. 
Klicka ut smeten på ett bakplåtspapper (ca 9 st). 
Tillaga i 200 grader tills de blir gyllenbruna, ca 8-11 minuter .




Gjorde två "hamburgare" av plättarna till lunchlådan.
Recept på kesoplättarna hittar här.



Kesoburgare

4 kesoplättar
ketchup (med stevia) eller tomatpuré
4 skivor skinka
4 skivor riktig god ost
dijonsenap
tomat
några lökringar

Lägg ihop ingredienserna som en burgare.
In i micro några minuter så att osten smälter lite grann.
Yummie Yummie!


GoKväll på Er!

Kramar



Recept på ostplättar lånat av vardagfest.blogspot.se.

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

  1. Tackar för receptet! Jag försöker hålla mig till lchf-kost helt o hållet nu ;)
    Ha en fin dag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Det är samma här! Men det är inte lätt i dessa kalas, skolavslutning -och studenttider. ;)
    Men tusan så mycket bättre man mår och piggare man är nu med lchf-kosten!
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera