tisdag 4 november 2014

Mumsmums!

Tänk att vi redan är inne i novembermånad!
Nu är det inte långt kvar till advent och jul. Wihoo!
Men först ska vi njuta av denna höstmånad.


Den här årstiden så vill man bara frossa i mustiga soppor och grytor.
 Men även krämiga gratänger är ju bara för gott.
Häromdagen så slängde vi ihop en köttfärsgratäng av det som fanns hemma.
My gådd vad gott det blev!










1kg blandfärs
tomatpuré
lökpulver
salt, peppar
kryddor efter tycke och smak
1burk creme fraiche
riven stark ost
2 dl grädde

Bryn köttfärsen. Blanda i kryddor och tomatpurén.
Blanda i creme fraichen.
Låt puttra några minuter.
Häll över i en ugnsform och strö över osten.
Häll sedan över grädden och in i ugnen på 225 grader, tills osten har fått en gyllene färg.

Vi serverade stekta grönsaker (zucchini, aubergine, paprika) samt potatisklyftor till.

Mumsmumsmums!


Nu blir det soffläge och The Blacklist med maken!


Kramikramis


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar