söndag 14 december 2014

Pepparkasmuffins to die for!

Igår gick ugnen varm här hemma.
Det bakades pepparkaksmuffins och rullades köttfärsbiffar så det stod härliga till.
Muffinsen var to die for.
Kommer bakas ett par satser till innan jul vill jag lova!
Nomnomnom!











Pepparkaksmuffins

12 st

4,5 dl mandelmjöl 
Sockerersättningsströ motsvarande 75 g socker (jag använde sötströ)
125 g smält smör
100 g philadelphiaost
1 dl vispgrädde
2 msk Santa maria pepparkakskryddor
2 tsk bakpulver
2 msk osötad lingonsylt (Önos lågkalori)
4 ägg

Sätt ugnen på 175 g
Vispa sockerersättning och ägg poröst, smält smöret.
Vispa ner smör, grädde, lingonsylt och philadelphiaost.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner.
Portionera upp i muffinsformar och grädda i ca 25-30 minuter







Vi hade en riktigt fin och skön Luciadag med julstök och familjetid!


Kramillikramisar

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar